راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

ساعت مچی مردانه امگا

مقدمه

خرید ساعت مچی از جمله خریدهای سخت محسوب می شود زیرا ساعت های مچی براساس سبک، کاربرد، جنس و عملکرد انواع مختلفی دارند و توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. هرساله برندهای مطرح در صنعت ساعت از مدل های گوناگونی با کیفیت و قیمت های مختلف رونمایی می کنند تا همه اقشار جامعه با نیازهای مختلف بتوانند ساعت مچی بخرند. در این مقاله به نکات قابل توجه هنگام خرید ساعت میپردازیم تا بتوانید بهترین خرید خود را از فروشگاه های معتبری همچون فروشگاه اینترنتی ای واچ تجربه کنید.

انواع ساعت مچی

ساعت های مچی بر اساس مکانیزم حرکتی عقربه ها به چند دسته تقسیم می شوند:

سیستم حرکتی کوارتز: در این نوع ساعت ها که به وفور در بازار یافت می شوند؛ حرکت عقربه ها طبق سیستم کوارتز است. کریستال موجود در ساعت از خود ارتعاشاتی را تولید و منتشر می کند و در ادامه این ارتعاشات به سیگنال تبدیل می شوند تا عقربه ها بتوانند حرکت کنند. عقربه ثانیه شمار در ساعت های کواترز دارای قطعات حرکتی کمتری است به همین علت دقیق تر از سایر ساعت ها عمل می کند.

سیستم حرکتی مکانیکی کوکی: هنگام خرید ساعت مچی کوکی باید دقت کنید که این نوع ساعت ها برای کار کردن نیاز به کوک دارند یعنی پس از کوک شدن به صورت دستی انرژی لازم برای حرکت عقربه ها تأمین می شود. ساعت های معتبر کوکی می توانند سال های زیادی کار کنند بعلاوه نیاز به تعویض باتری نیز ندارند.

سیستم حرکتی مکانیکی خودکار: وزنه فلزی دواری بنام روتو درون موتور ساعت قرار گرفته که با حرکت دست و تکان خوردن ساعت، حرکت می کند و انرژی لازم برای حرکت عقربه ها نیز تأمین می شود. این نوع ساعت ها به کوک روزانه احتیاجی ندارند اما ضخامت و وزن بیشتری نسبت به انواع ساعت های دیگر دارند.

خرید ساعت
خرید ساعت

اندازه و شکل ساعت مچی

یک ساعت مچی می تواند گرد، بیضی، مستطیل و حتی هشت ضلعی و لوزی باشد اما امروزه اکثر ساعت ها دایره ای شکل اند. این موضوع کاملا سلیقه ای است و به اندازه مچ دست فرد وابسته است. با مراجعه به سایت ای واچ می توان انواع ساعت در اندازه و مدل های متنوع را خریداری کرد.

نکات مهم در هنگام خرید ساعت های مچی

هنگام خرید ساعت مچی عوامل مهم زیادی وجود دارند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. اهمیت عواملی همچون جنس بدنه، بند و شیشه ساعت مچی آنقدر بالا است که در تیترهایی جداگانه توضیح داده خواهند شد.

  • تعیین بودجه

در اولین گام پس از کسب اطلاعات کافی جهت خرید بهترین ساعت مچی، تعیین بودجه و میزان پولی است که می خواهیم خرج کنیم تا ساعت متناسب با نیاز خودمان را بخریم. قیمت ساعت مچی در طیف گسترده ای قرار دارد که به نوع ساعت، قابلیت و جنس بدنه و مواد مصرفی در آن برمی گردد. متأسفانه ساعت با برندهای تقلبی و کیفیت پایین در بازار کم نیستند پس باید دقت کرد که ساعت مچی را از فروشگاه های معتبری همچون سایت ای واچ خریداری کرد.

خرید ساعت ست
خرید ساعت ست
  • شیشه ساعت مچی

در نگاه اول به یک ساعت ظاهر آن خودنمایی می کند؛ ظاهر ساعت مچی به میزان زیادی به شیشه و صفحه ساعت برمی گردد . هنگام خرید ساعت مچی دقت کنید که شیشه ساعت علاوه داشتن شفافیت بالا، ضد خش نیز باشد.

  • نور کافی پس زمینه

  • قاب ساعت دور شیشه

هنگام خرید بهترین ساعت مچی دقت کنید که ساعت انتخابی از قابی یک تکه برخوردار باشد. قاب استیل یکی از برترین قاب های ساعت مچی به شمار می رود.

  • موتور ساعت مچی

ارتباط مستقیمی بین موتور ساعت و قیمت آن وجود دارد. معمولا قیمت ساعت مچی با موتور مکانیکی بالاتر از ساعت های کواترز است.

  • کیفیت ساخت ساعت

  • برند

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

جنس بدنه ساعت مچی

جهت خرید بهترین ساعت مچی باید جنس بدنه ساعت را نیز در نظر بگیرید زیرا بدنه یا کیس ساعت است که وزن و کیفیت ساعت مچی را تعیین می کند. توصیه می شود برای خرید بهترین ساعت مچی، ساعتی را انتخاب کنید که جنس بدنه آن یکی از چهار عنصر استیل ضد زنگ، آلومینیوم، تیتانیوم و یا طلا باشد. خرید ساعت مچی در انواع، مدل، طرح و رنگ های متنوع و دلخواه با مراجعه به سایت ای واچ امکام پذیر است.

حتما بخوانید  تفاوت ساعت مچی هوشمند با ساعت مچی معمولی و مزایا و معایب هرکدام

ساعت مچی با بدنه فولاد ضد زنگ: استیل ضد زنگ، فلزی مقاوم در برابر ضربه، فشار و سایش است اما متأسفانه وزن و قیمت ساعت مچی با بدنه فولاد ضد زنگ بالا است.

ساعت با بدنه تیتانیوم: فلزی سبک و در عین حال مقاوم در برابر ضربه، فشار، سایش و اکسیژن هوای مرطوب می باشد و همین ویژگی ها باعث شده تا یکی از فلزات مرغوب در صنعت ساعت سازی محسوب شود. فلز تیتانیوم بسیار سبک تر از فولاد است اما تعمیر آن نیز به مراتب دشوارتر می باشد.

ساعت با بدنه طلا: طلا فلزی زیبا و درخشان، منعطف، و مقاوم در برابر اکسیژن، فرسایش و ضربه است اما قیمت ساعت مچی از جنس طلا بسیار بالا می باشد. این نوع ساعت در رنگ های زرد، سفید، قرمز و صورتی در بازار موجود است.

انواع بندهای ساعت مچی

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب و خرید ساعت مچی باید در نظر گرفت جنس بند ساعت مچی است. هنگام خرید بهترین ساعت مچی علاوه بر جنس بند ساعت باید امکان تعویض بند ساعت مچی را نیز در نظر گرفت زیرا در برخی مدل ها امکان تعویض بند ساعت مچی وجود ندارد. بند های فلزی، چرمی و پلاستیکی از جمله بندهای قابل استفاده در ساعت های مچی اند. بدن برخی افراد نسبت به بندهای فلزی حساسیت نشان می دهد و به دنبال آن دچار خارش و التهاب پوستی می شوند پس با آگاهی کافی در این زمینه ساعت خود را انتخاب کنید. معمولا ساعت های دیجیتال و هوشمند دارای بند های پلاستیکی (سیلیکونی) و ساعت های لوکس دارای بند هایی فلزی اند. قیمت ساعت مچی با بند پلاستیکی معمولا اقتصادی تر می باشد. بندهای چرمی به راحتی روی دست قرار می گیرند و حس راحتی را به فرد القا می کنند ؛ استفاده از بندهای چرمی در مناطق گرمسیر که میزان تعرق و رطوبت بالا است توصیه نمی شود. بند برززنتی ترکیبی از برزنت و تیتانیوم می باشد که ضمن راحتی و جلوه ای شیک از مقاومت خوبی برخوردار است.

حتما بخوانید  راهنمایی خرید ساعت مچی ارزان قیمت برای روز مرد

انواع شیشه ساعت مچی

جهت خرید بهترین ساعت مچی باید محصولی را انتخاب کرد که دارای شیشه ای مقاوم، ضد خش و شفاف است. شیشه ساعت به سه شکل معدنی، اکریلیک یا پلکسی گلس و کبود یا سافییر یافت می شود. کریستال های اکریلیک به اندازه کافی محکم نیستند اما می توان گفت تا حدودی ضد ضربه و خش اند و از این نظر، قیمت ساعت مچی را به صرفه و اقتصادی تر می کنند. مستحکم ترین متریال موجود برای شیشه ساعت، سافییر می باشد به گونه ای که می توان گفت با خرید ساعت مچی دارای شیشه کبود امکان ایجاد خط و خش روی ساعت غیرممکن می شود. با خرید ساعت مدنظر خود از سایت ای واچ می توانید از کیفیت متناسب با قیمت محصول بهره مند شوید.

ساعت مچی کژوال

یکی از رایج ترین ساعت ها که برای استفاده رومزه طراحی شدند ساعت مچی کژوال است. این نوع ساعت ها نیاز به مراقبت ویژه ای ندارند به همین دلیل خرید ساعت مچی کژوال اقتصادی تلقی می شود. چنانچه با فردی صمیمی نیستید و قصد دارید برایش کادویی تهیه کنید؛ کژوال می تواند مناسب ترین ساعت مچی مطابق با شرایط تان باشد.

خرید ساعت اصل
خرید ساعت اصل

ساعت مچی هوشمند

امروزه شرکت های اپل، سامسونگ و شیاومی به تولید ساعت هایی هوشمند با قابلیت های بی نظیر مشغول اند. با خرید بهترین ساعت مچی هوشمند می توان علاوه بر داشتن یک ساعت باکیفیت ، یک همراه خوب جهت کنترل و حفظ سلامتی خود تهیه کرد. قابلیت هایی همچون کیفیت بالا، پاسخ دهی به پیامک و تماس ها، سنسور های اندازه گیری دمای بدن، ضربان قلب و اکسیژن خون سبب شدند تا قیمت ساعت مچی هوشمند نسبت به دیگر ساعت ها به قیمتی اقتصادی نزدیک تر باشد.

انواع قابلیت های ساعت

کرنوگراف: کرنوگراف یک ساعت دقیقا مانند یک کرونومتر عمل می کند. کرنوگراف نیز می تواند همراه خوبی برای انجام فعالیت های ورزشی و ثبت مدت زمان تمرین، کار و مطالعه باشد.

GPS : وجود موقعیت یاب در برخی ساعت ها همچون ساعت های هوشمند و خلبانی سبب شده فعالیت در برخی حوزه ها راحتتر شود. افراد علاقه مند به طبیعت گردی و کوه نوردی از جمله کسانی هستند که وجود GPS برایشان ضروری است.

ضد آب بودن: ساعت ها بر اساس قابایت هایی که دارند می توانند در برابر پاشیدن قطره های آب و یا غوطه ور شدن درون آب مقاوم باشند.

Moonphase: این قابلیت به شما کمک می کند روز یا شب بودن را از طریق ساعت خود متوجه شوید.

جمع بندی

امروزه حتی با وجود گوشی های هوشمند همچنان ساعت های مچی پرطرفدار اند. قبل از خرید ساعت باید اطلاعات کافی در مورد یک ساعت خوب و باکیفیت را از طریق مشورت و پرس وجو با دوستان، سرچ در مرورگر و مطالعه مقاله های این چنینی و ویدیو های شبکه های اجتماعی کسب کرد و سپس با توجه به سبک زندگی، نیاز ها و بودجه، نوع و مدل انتخابی خود را خریداری کرد. خرید آنلاین انواع ساعت مچی دیجیتال، آنالونگ و ادقام آنالونگ و دیجیتال از سایت ای واچ امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *